Idrettsmassasje

Idrettsmassasje er ofte benyttet av de som ønsker og tåler en dypere massasje, og ofte før eller etter man skal gjennom en stor fysisk påkjenning. Dette gjøres for å kunne prestere maksimalt, redusere restitusjonstid og minske verk i muskulaturen.

Klassisk Massasje

Gjennom den mekaniske bearbeidingen av bløtdelene massasjen gir blir musklene mykere og mer elastiske. Gjennom den knaende effekten fra massasjen påvirkes sirkulasjonen lokalt i den bearbeidende muskelen. Massasjen virker avslappende og reduserer muskulære spenninger og stress.

Triggerpunkt behandling

Smerter i triggerpunktene er en av de vanligste årsakene til smerte fra bevegelsesapparatet. Triggerpunktbehandling har som formål å løsne muskelspenninger/muskelknuter for bl.a. å bedre muskelens funksjon og koordinasjon.

Kopping

Ved hjelp av sugekopper skapes et undertrykk som påvirker bindevevet i muskler og underhud. Blodsirkulasjonen øker og bidrar til å transportere bort slaggstoffer i bindevevet. Kopping brukes blant annet til bindevevs- sirkulasjons- og cellulittbehandling.

Hodeverk

Vanlige kjente årsaker til hodeverk: 1.Feilfunksjon i nakkens muskler og ledd. 2.Muskelspenninger i blant annet nakke, skulder, kjeve, øvre rygg. 3.”Dårlig kosthold”/mangler i kosthold. 4.Lite søvn og Stress. 5.Redusert sirkulasjon til/i/fra hodet.

Nakkesmerter

Vi er avhengig av at nakken er intakt for å holde balansen og utføre presise bevegelser. Problemer med nakkens muskulatur vil kunne gi begrenset bevegelighet, hodeverk, trøtthetsfølelse, smerter ut i skulder og arm, etc.

Armsmerter

Vanlige symptomer: 1.Smerter i nakke/skulder. 2.Muskelømhet eller smerter i albue og underarm, forekommer oftest på underarmens overside men også på underarmens underside. 3.Økt smerte ved arbeid, redusert smerte ved hvile. 4.Hodeverk/migrene symptomer. 5.Smerter, nummenhet og hevelse i underarm og hånd, ofte om natten. 6.Innskrenket bevegelighet i nakken og/eller skulder/arm.

Korsryggsmerter

Vanlige symptomer: 1.Kan oppstå akutt eller gradvis. 2.Smertefull og stiv korsrygg, verst om morgenen og ved sitting. 3.Vondt å reise seg opp, endre stilling. 4.Best å gå og ligge. 5.Ryggskjevhet for å unngå smerte. 6.Ryggen ”svikter”. 7.Smerter ned i hofte og ben

Skuldersmerter

Dersom skuldermekanikken ikke fungerer, vil dette gi feilbelastninger i nakke, rygg, skuldre og armer. Skulderbladenes stilling og støttemuskulatur rundt skulderblad og skulderledd spiller en spesielt viktig rolle ved alle armbevegelser. Hvis ikke dette samspillet fungerer som det skal vil plager oppstå før eller senere.

Cellulitter

Kopping og Massasje kan hjelpe ved å bedre blodsirkulasjonen i områdene og dermed holde huden spenstig og myk. Bedret blodsirkulasjon i fettvevet kan også hjelpe på forbrenningen av fettceller i fettvevet.

Superfood

Superfood er et begrep som blir brukt for å beskrive mat og kosttilskudd med høyt næringsinnhold eller phytochemical innhold som kan gi helsemessige fordeler.

Personlig trener

En personlig trener vil rette alt fokus på deg som kunde og hjelpe deg med riktig teknisk, effektiv og god trening for at du skal nå dine mål. En personlig trener vil motivere, engasjere og inspirere.

Send epost:

Nyhet 1: Nå tilbyr Helse Sør en ny fantastisk effektiv og spennende behandlingsform i Mikromassasje. Nyhet 2: Helse Sør er nå engasjert i fotballklubben Jerv i 2.divisjon som Medisinsk ansvarlig og medansvarlig for det fysiske opplegget.

HELSE SØR finner du hos:

Helsehuset (Kvadraturen Helse)
Markensgt 42, 5 etg
Inngang med heis fra Kristian IVs gt

Helsehuset